Powered By Blogger

segunda-feira, 21 de dezembro de 2009

Plano de aula - atividade 4.5

“ An Exchange Student ”

Justificativa
Em virtude da variedade dos níveis de aprendizado numa mesma turma, foi pensado um projeto de estudo capaz de envolver e desenvolver campos diferenciados de conhecimento de alunos de uma mesma classe.
Objetivo
Desenvolver o conteúdo estudado partir de uma situação real, utilizando funções e gramática de forma contextualizada ,propiciando aprendizagem dinâmica e significativa.
Desenvolvimento
As estratégias a seguir foram planejadas com o objetivo de alcançar habilidades e competências diferenciadas.
• Estimular os alunos a produzirem a entrevista, utilizando da curiosidade dos mesmos pelo aluno intercambista
• Construção de entrevista a ser aplicada a um aluno intercambista com fluência na língua inglesa, onde se pode observar dos alunos o seu conhecimento através do uso correto de funções, vocabulário,gramática e expressões;
• Construção de texto à partir dos dados coletados nesta entrevista;
• Avaliação oral e escrita dos registros de dados coletados durante a entrevista ( writing e reading );
• Registro fotográfico dos participantes.
Variação de estratégia para alcançar os diferentes níveis de conhecimento.
• Para alunos de nível básico ( atividade de reading comprehension );
• Para alunos de nível mais avançado; além da atividade de reading alunos farão uma composition falando sobre si , podendo utilizar o texto como ajuda e um outro Reading Comprehension falando sobre o país de origem do intercambista ;
• Estratégia de consolidação e fixação dos conteúdos através de pesquisa na internet (países que tem a Língua Inglesa como língua materna) ou criação de história em quadrinhos relatando características diversas do país estudado “Denmark”;
OBS: A partir dos resultados coletados na pesquisa verificou-se o “viking” como personagem representativo desse povo.
Para colocá-lo em uma linguagem compatível com a faixa etária envolvida foi utilizado o personagem “Hagar”(ou outro criado por eles) na construção de uma HQ que marque as descobertas de forma lúdica e interessante para que seja apresentado ao entrevistado e aos demais alunos.

• Recursos Tecnológicos
Computador
Câmera digital

Task 1 - Interview

“ An Exchange Student ”

Make questions. Don’t forget to mention:
• Full name
• Nickname
• Country ( geographical characteristics, main cities, capital, language )
• City (# of inhabitants, places and monuments )
• Food ( a typical dish, prices…)
• School ( subjects, sports, teachers, # of students at school…)
• Abilities
• Family ( members, habits, weekends activities…)
• Sports ( most famous one, kinds…)
• Housing ( houses, apartments…)
• Free time activities
• Job ( working hours, age to start working, salary average…)
• Currency
• Brazil ( first impression…)



Questions:
1)___________________________________________________
2)___________________________________________________
3)___________________________________________________
4)___________________________________________________
5)___________________________________________________
6)___________________________________________________
7)___________________________________________________
8)___________________________________________________
9)___________________________________________________
10)__________________________________________________
11)__________________________________________________
12)__________________________________________________
13)__________________________________________________
14)__________________________________________________
15)__________________________________________________
16)__________________________________________________
17)__________________________________________________
18)__________________________________________________
19)__________________________________________________
20)__________________________________________________




Task 2 – WRITING


2) Now, write down a text about the exchande student using the data collected from the interview. Mention: name,age,country,climate,family…
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Task 3 - READING

Read the text below and mark true (T) or false (F).
Denmark is located in Northern Europe between the North Sea and the Baltic. Denmark also includes the Faroe Islands and Greenland in the North Atlantic. Denmark has a population of 5,511,451 (2009). The language spoken is Danish.
The basic principle of the Danish welfare system, often referred to as the Scandinavian welfare model, is that all citizens have equal rights to social security. Within the Danish welfare system, a number of services are available to citizens, free of charge. This means that for instance the Danish health and educational systems are free. The Danish welfare model is subsidised by the state, and as a result Denmark has one of the highest taxation levels in the world.
a) Danish is a dialect in Denmark. ( )
b) Faroe Islands and Greenland are located in the North Atlantic. ( )
c) Denmark is located in the North of Europe. ( )
d) The basic principle of the Danish welfare system, is that all the citizens have equals rights to social security. ( )
e) There aren’t free services available to citizens in Denmark. ( )
f) The first language spoken there is English. ( )
g) The health system there is very expensive. ( )
h) In Denmark , they have one of the highest taxation in the world. ( )


Answer the question below.
Would you like to visit Denmark ? If so, Why?, If not, Why not?


Task 4 - RESEARCH

Research on the countries which have English as a first language. Then, make an oral presentation or a presentation through comics.( groupwork )


“ Denmark “ / Wales / England / The USA

Climate / Map / Relevant cities / Government system
Tourist point / Monuments / Music /Sports / Culture
Anthem / Flag / Representative character
Typical food / Habits / Curiosities …

Um comentário:

  1. Realmente. é muito mais fácil aprender(qualquer coisa) mas especialmente uma língua estrangeira, quando temos oportunidade de vivenciar situações reais de uso da língua.

    Ótima iniciativa. Parabéns

    ResponderExcluir

Quem sou eu

Multiplicadora Tecnológica( Rede Municipal ) Profª de Inglês ( Rede Privada ) Escola Municipal Evaldo Salles / Escola Canto dos Pássaros

Seguidores